Členové

STÁLÁ SESTAVA

IVO MEDEK (inside piano, hračky a bicí nástroje, performance, hlas)
Ivo a Sára Medkovi

hudební skladatel, profesor kompozice a rektor Janáčkovy Akademie Múzických Umění v Brně. Zkomponoval přes 50 orchestrálních skladeb, většina z nich byla provedena ve významných koncertních síních v Evropě, Asii i USA špičkovými soubory i interprety (Ensemble Recherche, Moscow Contemporary Ensemble, Gareth Davis, Carin Levine, Daniel Kienzy, Zsolt Nagy, Aeolian Trio, Plural Ensemble, Zeitgeist Ensemble, Izraelští komorní sólisté, a další).

Získal mnohá ocenění a přednášel na desítkách univerzit v Evropě, USA i Asii. Je ředitelem mezinárodních letních kurzů „Percussion WORKSHOP Trstěnice“ a od roku 1995 i mezinárodního festivalu Setkávání Nové Hudby.

Významnou část jeho tvorby tvoří vokálně instrumentální kompozice, je autorem 5 oper a mnoha komorních skladeb. Zvláštní zálibu spatřuje v rozsáhlých multimediálních projektech a improvizované i komprovizované hudbě. Je zakládajícím a současně i vedoucím členem Ensemble Marijan.

SÁRA MEDKOVÁ (klavír, performance, hlas)

klavíristka, hudební skladatelka a laureátka mezinárodních soutěží je jednou z nejtalentovanějších klavíristek mladé generace. Po absolutoriu konzervatoře v oboru klavír ve třídě J. Zedekové vystudovala kompozici na JAMU v Brně pod vedením I. Medka a klavír na HAMU v Praze u P. Toperczera a I. Kahánka. Na Hochschule Carl Maria von Weber v Drážďanech absolvovala roční stáž u A. Zenzipéra. Své vzdělání si rozšířila na masterclassech (A. Gavrilov, E. Virsaladze, J. Pollack, I. Rosar, D. Vandewalle, A. Kouyoumdjian, I. Klánský aj.)

Je laureátkou mezinárodních soutěží jako jsou např. Yamaha Competition, Concorso Argento v Itálii, International Piano Competition Salerno, Mezinárodní klavírní soutěž J. Suka aj. V letech 2009 a 2012 obdržela prestižní stipendia Českého hudebního fondu a grant ministerstva kultury. V roce 2011 jí byla udělena cena OSA pro nejhranějšího mladého skladatele vážné hudby a téhož roku byla oslovena k napsání povinné skladby pro Rubinsteinovu klavírní soutěž. Jako vyhledávaná interpretka soudobé hudby je často zvána k uvádění světových premiér, kterých má na kontě více než sto.

Vystoupila na koncertních pódiích ve Francii, Itálii, Rakousku, Švýcarsku, Německu, Polsku, Velké Británii, Dánsku, Holandsku, Portugalsku, Albánii, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Číně, Ugandě, Egyptě, Texasu, Kalifornii, Slovensku a v České republice a na festivalech Moravský podzim, Expozice nové hudby, Pianodrom, Forfest, Opera Shrattenbach, PostmutArt, Dny soudobé hudby, Smetanovské dny, Hudební současnost, Setkávání nové hudby plus, Ad libitum, Audioart, Schemnitiensis, Art´s Birthday aj. V řadě evropských zemí a USA a Číně zazněly i její kompozice.

Pravidelně vystupuje jako sólistka s předními českými i zahraničními orchestry (Filharmonie Brno, Moravská filharmonie Olomouc, Filharmonie Bohuslava Martinů, Brno Contemporary Orchestra, Moscow Contemporary Ensemble, Písecký komorní orchestr, aj.) a nahrává pro Český rozhlas. Spolupracovala s dirigenty (A. Vinogradov, M. Tworek, P. Hanus, L. Svárovský, P. Vronský, J. Klecker, P. Šnajdr, A. Kománek, L. Pohůnek aj.) V roce 2009 a 2010 iniciovala unikátní projekt klavírních trojkoncertů J. S. Bacha, W. A. Mozarta a vlastního trojkoncertu „Di ritorno“ ve spolupráci s Filharmonií Brno a AKS Praha. V loňském roce uvedla cyklus „Po zarostlém chodníčku“ L. Janáčka ve spolupráci s baletem národního divadla moravskoslezského v Ostravě v choreografii J. Kyliána.

Je členkou Ensemble Marijan a zakládající členkou souboru ISHA trio, se kterým natočila CD Ancient Stories a Love Stories. Přes své mládí je také uznávanou komorní partnerkou předních českých i zahraničnich sólistů jako jsou např. I. Bittová, K. Vaculová, Š. Filípek, L. Rozsnyó, J. Pavlíčková, G. Davis, J. Hagen, B. Zajmi, C. Escobar, V. Golia aj.

JAN KAVAN (violoncello, hlas, elektronika)

hudební skladatel, violoncellista, pedagog kompozice a interaktivní hudby a vývojář počítačových her. Vystudoval hudební kompozici na JAMU v Brně, kde posléze získal i doktorát v oblasti teorie hudební tvorby se zaměřením na interaktivní hudební systémy. Je zakládajícím členem Ensemble Marijan, členem rakousko-turecko-českého strunného kvartetu „Metamorphosis“, francouzskou-japonsko-turecko-rakousko-české formace Rêve Général, jako sólista vystupoval se Severočeskou filharmonií Teplice, Moravskou filharmonií Olomouc a Českými komorními sólisty. Po 8 let byl členem slovensko-českého uskupení tEóRia OtraSu a zakládajícím členem tria Feux Follets. Vystupoval s mnoha interprety po celém světě (Josef Klíč, Vladimír Merta, Palinckx, Marián Varga, Kazuhisa Uchihashi, Oliver Stotz, Guigou Chenevier a další).

Jako interpret vystupoval na mnoha tuzemských i zahraničních pódiích a hudebních festivalech (Expozice Nové Hudby, SNHP+, Alternativa, Eurotrialog, PostmutArt (SK), AudioArt (PL), Warszavská Jesien (PL), MIMI (FR), RIO Carmaux (FR), Les Nuits Europennes (FR), Diagonale (AT), Scopetone (RU), Jazz Fest Koktebel (UA) a další).

Jako skladatel se specializuje kromě tradiční kompozice na procedurální, adaptivní a responzivní hudbu – témata o kterých přednášel na univerzitách v Evropě i USA. Je autorem koncertu pro violoncello a orchestr, ale jeho hlavní záliba spočívá v tvorbě komorních a multimediálních skladeb. Kromě české knihy o tvorbě interaktivní hudby v prostředí Pure Data je i autorem scénářů, programu i hudby v rámci svého vlastního nezávislého herního studia.

AKTUÁLNĚ SPOLUPRACUJEME:

VÍT ZOUHAR (elektronika) – projekt TASTES

LUKÁŠ MEDEK (video) – projekt TASTES